La primera parte del concierto corrió a cargo de la Orquestra de Pols i Pectre «La Paloma» y antes de comenzar su intervención, la presentadora María Nieves Pascual tuvo un recordatorio para dos músicos de la Orquesta fallecidos este año, José Juan Ivorra y Enrique Igual Pérez. «La Paloma» interpretó en primer lugar el preludio de El anillo de hierro, de Pedro Miguel Marqués, compositor nacido en Palma de Mallorca en 1843 y fallecido en Madrid en 1912. El anillo de hierro es una zarzuela, denominada también drama lírico en tres actos, estrenada en 1878 en el Teatro de la Zarzuela de Madrid. Seguidamente la Orquesta de Pols i Pectre «La Paloma» interpretó Las bodas de Fígaro, ópera bufa en cuatro actos compuesta Wolfgang Amadeus Mozart entre 1785 y 1786 y estrenada en Viena en 1786. De esta obra se interpretó el Preludio. El programa continuó con la interpretación de La Fiesta del Grano, de Mario Maciocchi, obra en cuatro partes, La Aurora, Alegre Despertar, El canto del Trigo y Después de la Fiesta. Para finalizar su intervención «La Paloma» interpretó dos obras. En primer lugar el intermedio de En un mercado persa, obra del compositor británico Ketelbey compuesta en 1920, una de sus creaciones más populares, finalizando con la Escena del reloj de La Vaquerita, zarzuela en un acto compuesta por Ernesto Pérez Rosillo en 1924. Ernesto Pérez Rosillo nació en Alicante en 1893 y falleció en Madrid en 1968, donde desarrolló la mayor parte de su carrera musical. Con la interpretación de esta obra finalizó la primera parte del concierto a cargo de la Orquesta de Pols i Pectre «La Paloma».
Tras un breve descanso, ocupó su lugar en el escenario la banda de la Unión Musical Contestana encargada de amenizar al público en la segunda parte del concierto. Antes de abrir el programa con la interpretación de la primera pieza, la presentadora María Nieves Pascual pidió que se guardara un minuto de silencio en recuerdo del músico y antiguo presidente de la Unión Musical Contestana Mario García Pla, fallecido el pasado mes de septiembre. Bajo la dirección de su director titular Mario Roig Vila, la ban-da comenzó interpretando Teatro Montecarlo, pasodoble de Aurelio Pérez Perelló, compositor nacido en Buñol en 1928 y fallecido en el año 2005, continuando con la obertura de El barbero de Sevilla, opera bufa en dos actos compuesta por Gioachino Rossini, estrenada en 1825 en Nueva York. Las conocidísimas notas de esta opera inundaron el auditorio de la Unión Musical Contestana haciendo las delicias del publico asistente. El programa del concierto continuó con la interpretación de obertura de La fuerza del destino, opera en cuatro actos de Giuseppe Verdi, cuyo libreto se basa en la obra teatral Don Álvaro o la fuerza del sino del escritor español Ángel de Saavedra, Duque de Rivas. Esta ópera fue representada por vez primera en el Teatro Bolshói en 1862. Para finalizar el programa del concierto, la banda de la Unión Musical Contestana interpretó Poeta y aldeano, de Franz von Suppé, compositor nacido en 1819 en el antiguo Imperio Astro-Húngaro, hoy Croacia y fallecido en Viena en 1895. Von Suppé forma parte de ese grupo de compositores que, junto con los Strauss, puso banda sonora a la Viena imperial de finales del siglo XIX.
Para finalizar el concierto, la Banda de la Unión Musical Contesta-na ofreció un bis, interpretando las conocidísimas notas de El barbero de Sevilla.
José Luis Muñoz Huércano. Vicepresidente de la Unión Musical Contestana.-
El dissabte vint-i-sis d’octubre de dos mil tretze, en l’Auditori José Pérez Vilaplana de l´Unió Musical Contestana, va tindre lloc el Concert Fira de Tots Sants celebrat per l’Orquestra de Pols i Pectre «La Paloma» i la banda de l´Unió Musical Contestana.-
La primera part del concert va estar a càrrec de l’Orquestra de Pols i Pectre «La Paloma» i abans de començar la seua intervenció, la presentadora María Nieves Pascual va tindre un record per a dos músics de l’Orquestra morts enguany, José Juan Ivorra i Enrique Igual Pérez. «La Paloma» va interpretar en primer lloc el preludi l’Anell de ferro, de Pedro Miguel Marqués, compositor nascut a Palma de Mallorca en 1843 i mort a Madrid en 1912. L’Anell de ferro és una sarsuela, denominada també drama líric en tres actes, estrenada al 1878 en el Teatre de la Sarsuela de Madrid. A continuació l’Orquestra de Pols i Pectre «La Paloma» va interpretar Les nits de Fígaro, òpera bufa en quatre actes composta per Wolfgang Amadeus Mozart entre 1785 i 1786 i estrena-da a Viena al 1786. D’esta obra es va interpretar el Preludi. El programa va continuar amb l´interpreta-ció de La Festa del Gra, de Mario Maciocchi, obra en quatre parts, L’Aurora, Alegre Despertar, El cant del Trigo i Després de la Festa. Per a finalitzar la seua intervenció «La Paloma» va interpretar dos obres. En primer lloc l’intermedi de En un mercat persa, obra del compositor britànic Ketelbey compos-ta al 1920, una de les seues creacions més populars, finalitzant amb l’Escena del rellotge de La Vaquerita, sarsuela en un acte composta per Ernesto Pérez Rosillo al 1924. Ernesto Pérez Rosillo va nàixer a Alacant en 1893 i va morir a Madrid al 1968, on va desenrotllar la major part de la seua carrera musical. Amb la interpretació d’esta obra va finalitzar la primera part del concert a càrrec de l’Orquestra de Pols i Pectre «La Paloma».
Després d’un breu descans, va ocupar el seu lloc en l’escenari la banda de l´Unió Musical Con-testana encarregada d’amenitzar al públic en la segona part del concert. Abans d’obrir el programa amb la interpretació de la primera peça, la presentadora María Nieves Pascual va demanar un minut de silenci en record del músic i antic president de la Unió Musical Contestana Mario García Pla, mort el passat mes de setembre. Sota la direcció del seu director titular Mario Roig Vila, la banda va començar inter-pretant Teatre Montecarlo, pasdoble d’Aurelio Pérez Perelló, compositor nascut a Buñol en 1928 i difunt l’any 2005, continuant amb l’obertura d’El barber de Sevilla, opera bufa en dos actes composta per Gioa-chino Rossini, estrenada al 1825 a Nova York. Les conocidísimas notes d’esta opera van inundar l’audi-tori de l´Unió Musical Contestana fent les delícies del public assistent. El programa del concert va continuar amb la interpretació de l´obertura de La força del destí, opera en quatre actes de Giuseppe Verdi, el llibret de la qual es basa en l’obra teatral El senyor Álvaro o la força del sinó de l’es-criptor espanyol Ángel de Saavedra, Duc de Rivas. Esta òpera va ser representada per primera vegada en el Teatre Bolshoi al 1862. Per a finalitzar el pro-grama del concert, la banda de l´Unió Musical Con-testana va interpretar Poeta i Aldea, de Franz Von Suppé, compositor nascut al 1819 en l’antic Imperi Astre-Hongarés, hui Croàcia i difunt a Viena al 1895. Von Suppé forma part d’eixe grup de composi-tors que, junt amb els Strauss, va posar banda sono-ra a la Viena imperial de finals del segle XIX.
Per a finalitzar el concert, la Banda de la Unió Musical Contestana va oferir un bis, interpre-tant les conocidísimas notes d’El barber de Sevilla.
José Luis Muñoz Huércano. Vicepresident de la Unió Musical Contestana.-